Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010

Τα μυστικά του Facebook για κομμωτήρια και εταιρίες κομμωτικής!

Το 2004 είχε ένα εκατομμύριο χρήστες, το 2005 είχε 5,5 εκατομμύρια, το 2006 «έκλεισε» στους 12 εκατομμύρια χρήστες, το 2007 είχε 50 εκατομμύρια, πάνω από 100 εκατομμύρια το 2008 και το 2009 ξεπέρασε τα 250 εκατομμύρια χρήστες! Ανάμεσά τους πάνω από 1.200.000 Έλληνες και Ελληνίδες! Εκπληκτικό, έτσι;


Όπως καταλαβαίνετε είναι δύσκολο να χωρέσει όλη αυτή η εξέλιξη σε ένα άρθρο, αλλά θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τις βασικές λειτουργίες αυτού του φαινομένου και να αποκαλύψουμε κάποια από τα «μυστικά» του, πάντα σε σχέση με τη χρήση του από ένα σύγχρονο κομμωτήριο ή μια επιχείρηση κομμωτικής.

Αξίζει να ασχοληθώ;

Η άποψή μας είναι «σίγουρα ναι» αλλά η τελική απόφαση είναι δική σας. Τα πλεονεκτήματά του πάντως είναι πολλά και βέβαια όπως όλα στη ζωή, έχει και μειονεκτήματα:



► Είναι δωρεάν. Με την έννοια ότι δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε απολύτως τίποτα για να δημιουργήσετε μία όμορφη και αποδοτική παρουσία. Θα χρειαστεί μόνο χρόνος από τη μεριά σας και όσο πιο πολύ χρόνο διαθέτετε τόσο πιο πολύ θα σας αποδώσει. Να είστε ενήμεροι πως η μόνη υπηρεσία που χρεώνεται από το Facebook είναι οι διαφημίσεις (ads) και όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες του παρέχονται εντελώς δωρεάν. Επίσης, αν πάρετε απόφαση να εγγραφείτε στο Facebook, να ξέρετε πως είναι αρκετά… εθιστικό! Πολλοί χρήστες του δεν θυμούνται καν πως ήταν η ζωή τους πριν το Facebook ενώ η Ψυχιατρική έχει δημιουργήσει έναν νέο όρο: Διαταραχή Εθισμού στο Facebook (Facebook Addiction Disorder – FAD)!

► Είναι αποδοτικό. Με τον όρο ότι κάνετε σωστή και ώριμη χρήση. Θα εξηγήσουμε παρακάτω στο άρθρο μας τι ακριβώς εννοούμε, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Facebook μπορεί να σας αποδώσει, γιατί μπορεί να φέρει νέους πελάτες στο κομμωτήριό σας, να αυξήσει τις επισκέψεις ή απλά να κάνει γνωστή τη δουλειά σας. Αν όμως οι κινήσεις σας είναι άστοχες ή επιπόλαιες μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα.

► Είναι άμεσο και «προσωπικό». Μέσα στο Facebook μπορείτε να επικοινωνείτε προσωπικά με τους πελάτες σας, να ακούτε και να λύνετε τα προβλήματά τους, να τους συμβουλεύετε και να τους ενημερώνετε για τα νέα σας. Με μερικά clicks μπορείτε είτε να μιλήσετε με κάποιον συγκεκριμένο πελάτη σας που είναι και αυτός συνδεδεμένος, είτε να στείλετε ένα μήνυμα σε όλους τους χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι στην σελίδα σας.

► Είναι ενημερωτικό. Στο Facebook πλέον δραστηριοποιούνται αρκετές επιχειρήσεις κομμωτικής και μπορείτε να μαθαίνετε τα νέα για τα προϊόντα και τις προσφορές τους. Επίσης, γνωρίζουμε αρκετά κομμωτήρια που αναζητούν και βρίσκουν προσωπικό μέσω του Facebook, δημοσιεύοντας την αγγελία τους στη σελίδα τους ή στις σελίδες και τις ομάδες του HairCut.gr

► Είναι …Facebook! Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον βασικό λόγο δημιουργίας του Facebook: να φέρει σε επαφή δικτυακά ανθρώπους με τους πραγματικούς φίλους τους, τους συγγενείς τους σε όλο τον κόσμο, ακόμα και με χαμένους συμμαθητές που έχετε να δείτε από τα χρόνια του σχολείου!



Προσωπικά προφίλ (profiles), ομάδες (groups), σελίδες (pages), εκδηλώσεις (events)

Είναι οι 4 βασικές υπηρεσίες του Facebook. Ας τις εξετάσουμε μία-μία:

► Προσωπικά προφίλ. Είναι το πρώτο βήμα σας στον θαυμαστό κόσμο του Facebook. Αφού φτιάξετε το προφίλ σας μπορείτε να φτιάξετε και τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με τους όρους χρήσης του Facebook, τα προφίλ πρέπει να περιέχουν τα πραγματικά στοιχεία σας και δεν είναι τυχαίο πως το Facebook είναι η πρώτη ιστοσελίδα που συγκέντρωσε τόσα πολλά αληθινά στοιχεία χρηστών στον κόσμο. Στην Αμερική πολλές εταιρίες δημοσκοπήσεων δεν κάνουν πλέον έρευνες πόρτα-πόρτα, αλλά αγοράζουν έτοιμα στοιχεία από το Facebook. Σας συμβουλεύουμε να αναρτήσετε τα πραγματικά σας στοιχεία στο προφίλ σας και να μην το χρησιμοποιείτε αποκλειστικά και μόνο για να διαφημίσετε το κομμωτήριο ή την επιχείρησή σας καθώς αυτό απαγορεύεται με σαφήνεια από τους όρους χρήσης του. Έχουν φροντίσει να παρέχουν άλλες λύσεις για την προώθηση της δουλειάς σας, οι οποίες δεν αντιβαίνουν στους όρους χρήσης και δεν ενέχουν τον κίνδυνο να δοκιμάσετε να εισέλθετε κάποια στιγμή και να δείτε το δυσάρεστο μήνυμα «Account Disabled» («Ο λογαριασμός σας απενεργοποιήθηκε»). Χτυπήστε ξύλο (!) αλλά αν βρεθείτε σε αυτή τη δυσάρεστη θέση, να γνωρίζετε πως δεν υπάρχει επιστροφή… αν διαγραφείτε, όσα μηνύματα και να στείλετε στους υπευθύνους, δεν πρόκειται να επανέλθει το προφίλ σας. Για αυτό είναι σημαντικό να διαβάσετε και να τηρείτε τους όρους χρήσης του.

► Ομάδες. Αφού φτιάξετε το προφίλ με τα προσωπικά στοιχεία σας, το επόμενο λογικό βήμα σας θα ήταν να φτιάξετε μία ομάδα για πληροφορίες για το κομμωτήριό σας. Οι ομάδες μπορούν να φιλοξενήσουν τους φίλους σας και έχετε τη δυνατότητα να στέλνετε μήνυμα σε όλους με μια κίνηση. Επίσης μπορούν να φιλοξενούν φωτογραφίες σας, ανακοινώσεις, προσφορές και ό,τι άλλο θέλετε να στείλετε στα μέλη ή να αναρτήσετε στον «τοίχο» της ομάδας. Αλλά η συμβουλή μας είναι να μην κάνετε ομάδα! Και πάλι, σύμφωνα με τους όρους χρήσης του Facebook, δεν επιτρέπεται η δημιουργία ομάδας αποκλειστικά για να διαφημίστε μία υπηρεσία, ένα προϊόν ή μια επιχείρηση. Το Facebook θα σας επιτρέψει να τη δημιουργήσετε, αλλά είναι θέμα χρόνου μέχρι να εντοπιστεί από τους διαχειριστές και να διαγραφεί.

► Σελίδες. Είναι η καλύτερη λύση για να προβάλλετε το κομμωτήριο ή την επιχείρησή σας και είναι «νόμιμη» κατά το Facebook, καθώς η υπηρεσία των σελίδων έχει δημιουργηθεί για προβολή επιχειρήσεων. Υστερεί λιγάκι στην αποστολή μαζικών μηνυμάτων καθώς τα μηνύματα που στέλνετε στα μέλη της σελίδας εμφανίζονται σε ειδικό φάκελο στην αλληλογραφία των μελών και όχι στα εισερχόμενα. Αλλά έχουν άλλα πλεονεκτήματα: καταρχάς κάθε ανάρτηση που κάνετε εμφανίζεται στην αρχική σελίδα (home) κάθε μέλους σας. Αλλά οι σελίδες επιτρέπουν και τη δημιουργία φωτογραφικών άλμπουμ για να έχετε χωριστά τις φωτογραφίες σας. Για παράδειγμα ένα άλμπουμ με φωτογραφίες του κομμωτηρίου σας, διαφορετικά άλμπουμ με προτάσεις για κάθε σαιζόν κτλ. Και φυσικά, η σελίδα σας δεν κινδυνεύει με διαγραφή από τους διαχειριστές του Facebook!

► Εκδηλώσεις. Όταν έχετε κάτι σημαντικό να ανακοινώσετε, όπως για παράδειγμα την οργάνωση κάποιας εκδήλωσης ή τη συμμετοχή σας σε αυτή, ή την δημιουργία/ανακαίνιση του κομμωτηρίου σας, μπορείτε να φτιάξετε μία εκδήλωση και να καλέσετε τους φίλους ή/και πελάτες που ήδη έχετε στο προφίλ σας και την σελίδα σας. Η εκδήλωση πληροφορεί τους εγγεγραμμένους για την ημέρα και την ώρα της εκδήλωσης, μπορεί να περιέχει χάρτη με την τοποθεσία και φυσικά μπορείτε να στείλετε μαζικά μηνύματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Όταν θα καλέσετε τους φίλους και τους πελάτες σας, θα μπορείτε να δείτε ποιοι από αυτούς δηλώνουν ότι θα συμμετέχουν σε αυτό που οργανώνετε, ή δηλώνουν ότι μπορεί να συμμετέχουν, είτε ότι δεν σκοπεύουν να συμμετέχουν.


Η ώριμη και αποδοτική χρήση!

Για κάποιους τα παραπάνω μπορεί να είναι πρωτόγνωρα και άλλοι μπορεί ήδη να τα χρησιμοποιούν καθημερινά εδώ και καιρό. Οι παρακάτω συμβουλές όμως απευθύνονται και ισχύουν για όλους:

► Μην κάνετε «επιθετική» καμπάνια στο Facebook. Που σημαίνει: μην κάνετε πολλές αιτήσεις φιλίας καθημερινά, μην στέλνετε απανωτά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα στα μέλη σας, μην το παρακάνετε με τις αναρτήσεις σας. Σκεφτείτε ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Facebook δεν το κάνουν αποκλειστικά και μόνο για να ενημερώνονται από το κομμωτήριό ή την επιχείρησή σας, αλλά και για πάρα πολλούς ακόμη άσχετους λόγους. Αν θέλετε να απευθυνθείτε σε ειδικό κοινό που ενδιαφέρεται για τα μαλλιά και την κομμωτική, χρησιμοποιήστε το HairCut.gr!

► Σεβαστείτε τις οδηγίες και τις ειδοποιήσεις του Facebook. Αν για παράδειγμα το παρακάνετε με τα αιτήματα φιλίας και σας στείλει ειδοποίηση το Facebook, σεβαστείτε τη και σταματήστε για κάποιο διάστημα.

► Ενημερώστε τους πελάτες του κομμωτηρίου σας για τη σελίδα του κομμωτηρίου σας στο Facebook. Βάλτε μία όμορφη επιγραφή στη reception σας που θα καλεί τους πελάτες σας να γίνουν μέλη στη σελίδα σας, γράψτε τη διεύθυνση της παρουσίας σας στο Facebook στις κάρτες σας και πληροφορήστε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Αν έχετε ηλεκτρονικό σαλόνι στο HairCut.gr, αυτόματα αναγράφεται η διεύθυνσή σας στο Facebook έτσι ώστε να μπορούν οι επισκέπτες του portal να σας βρίσκουν και να γίνονται μέλη σας στο Facebook.

► Στείλτε μήνυμα μόνο όταν έχετε κάτι να πείτε. Ειδικά στους καιρούς που ζούμε, οι πελάτες σας ενδιαφέρονται να δουν ποιοτική δουλειά και να λάβουν προσφορές. Μην στέλνετε μήνυμα και κουράζετε τα μέλη σας για πράγματα που δεν ενδιαφέρουν. Ένα κομμωτήριο είχε ξεκινήσει να στέλνει μία «καλημέρα» κάθε πρωί και μία «καληνύχτα» κάθε βράδυ. Πραγματικά ευγενική κίνηση, αλλά όταν είδε τα μέλη του να ελαττώνονται μέρα με τη μέρα, σταμάτησε να στέλνει. Θυμηθείτε: ο κόσμος δεν μπαίνει στο Facebook αποκλειστικά για να επικοινωνεί με το κομμωτήριό του αλλά και για χιλιάδες ακόμη λόγους.



Κλείνοντας, θέλουμε να δώσουμε μερικές συμβουλές για όσους σκοπεύουν να ξεκινήσουν τώρα με το Facebook, γιατί οι υπόλοιποι τα γνωρίζουν ήδη:

► Γίνετε μέλη της σελίδας μας στο Facebook: θα τη βρείτε στο www.facebook.com/Haircuts και μέσω της σελίδας θα βλέπετε προτάσεις μαλλιών από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες της Κομμωτικής (με χαρά θα παρουσιάσουμε και δικές σας εντελώς δωρεάν), θα μαθαίνετε τα νέα της Ελληνικής Κομμωτικής και θα επικοινωνείτε με συναδέλφους και μέλη από όλη την Ελλάδα


► Γίνετε μέλη στην ομάδα της Κομμωτικής την οποία θα βρείτε με το όνομα «Η Κομμωτική είναι Τέχνη.-». Εκεί μπορείτε να αναρτήσετε εντελώς δωρεάν φωτογραφίες με δημιουργίες σας, αγγελίες, προσφορές κτλ. σε ένα κοινό περίπου 2.000 μελών που ενδιαφέρονται για τα μαλλιά και την Κομμωτική!



Και φυσικά γίνετε Facebook φίλοι μας! Θα μας βρείτε στο www.facebook.com/Kikka

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Extension (Μάιος 2010)