Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Το κούρεμα και τα μυστικά του

Άρθρο του Χρήστου Λεβαντή.

Το κούρεμα είναι ίσως η βασικότερη παρεχόμενη υπηρεσία ενός κομμωτηρίου. Είναι η υπηρεσία που θα φέρει νέους πελάτες στο κατάστημα σας, θα τους κάνει πιστούς και τακτικούς επισκέπτες στο κομμωτήριο σας. Αν μπορείτε να εκτελέσετε άριστα ένα κούρεμα, πιθανότατα θα έχετε και μια επιτυχημένη επιχείρηση. Υπάρχει όμως και η άλλη όψη. Όταν το κούρεμα δεν είναι καλό, ακόμα και εάν οι υπόλοιπες υπηρεσίες είναι άριστες, ο πελάτης θα αποτελεί σύντομα παρελθόν. Πολλές φορές μάλιστα γίνεται και «εχθρός», διαδίδοντας κακή φήμη για το κομμωτήριο πχ «του είπα να καθαρίσει τις άκρες και τα έκοψε κοντά»


Τι σημαίνει ένα καλό κούρεμα για τους πελάτες σας;

1. Να μπορούν να επαναλάβουν εύκολα το αποτέλεσμα του φορμαρίσματος, που κάνατε στο κομμωτήριο αμέσως μετά το κούρεμα, στο σπίτι τους. Αυτό βέβαια είναι αποτέλεσμα και της σωστής επικοινωνίας και συμβουλευτικής που έχετε κάνει με τον συγκεκριμένο πελάτη. (Περισσότερες λεπτομέρειες στα άρθρα «7 συμβουλές για ευχαριστημένους πελάτες» και «10 tips για ένα πετυχημένο κούρεμα»)

2. Να είναι σίγουροι ότι θα επαναλάβετε το κούρεμα με την ίδια ακρίβεια όσες φορές και να το ζητήσουν

3. Να σεβαστείτε το μήκος των μαλλιών τους, αφαιρώντας το μήκος που έχει συμφωνηθεί από την αρχή

4. Να ξέρουν ότι θα κάνετε το κούρεμα που σας ζήτησαν ή σας έδειξαν σε μια φωτογραφία και να τους συμβουλέψετε αν πρέπει να «αλλάξετε» κάτι για να το προσαρμόσετε στις ανάγκες τους, στο σχήμα του προσώπου τους κτλ

5. Να τους προτείνετε αλλαγές στο κούρεμα, από την δημιουργία μιας φράντζας έως και αλλαγή στο μήκος των μαλλιών τους


Τι σημαίνει ένα καλό κούρεμα για ένα κομμωτή/τρια;
1. Να έχει καταλάβει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη που θα κουρέψει, πριν ξεκινήσει το κούρεμα

2. Να μπορεί να εκτελέσει σωστά όποιο κούρεμα και αν του ζητηθεί, άσχετα αν κάνει το συγκεκριμένο για πρώτη φορά

3. Να ενημερώνεται συνέχεια για νέες τεχνικές ή τις τάσεις κάθε σαιζόν για να μπορεί να προτείνει αλλαγές

4. Να μπορεί να προσαρμόσει το κούρεμα στο πρόσωπο και τις ανάγκες του πελάτη του


Πως θα γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω;
• Με το να πηγαίνετε σε όσες περισσότερες επιδείξεις και show κομμωτικής μπορείτε. Μην υποτιμάτε αυτούς που δουλεύουν στο πλατό γιατί όλοι μα όλοι θα κάνουν κάτι καινούργιο ως τεχνική που θα εφαρμόσετε και εσείς στο κομμωτήριο σας

• Ενημερωθείτε για τις νέες τάσεις από περιοδικά μόδας και internet, ίσως κάποια στιγμή καταφέρετε να δημιουργήσετε τη δική σας κολεξιόν-πρόταση

• Παρακολουθήστε όσα σεμινάρια μπορείτε, από όπου δεν θα αντλήσετε μόνο νέες γνώσεις αλλά και θα εμπνευσθείτε για φρέσκιες προτάσεις που θα κάνετε στους πελάτες σας


Μην ξεχνάτε ότι η κομμωτική τέχνη που τόσο αγαπάμε δεν σταματά ποτέ να εξελίσσεται, το ίδιο πρέπει να κάνουμε και εμείς. Και αυτό θα το αναγνωρίσουν σίγουρα και οι πελάτες μας με όλα τα θετικά επακόλουθα για την επιχείρηση μας.


Περιμένω σχόλια σας στο blog http://www.perikommotikis.blogspot.com/


Ο κ. Χρήστος Λεβαντής είναι ιδρυτής της Hair Plus Academy - Ακαδημίας μετεκπαίδευσης κομμωτών