Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2011

Γερά, λαμπερά, ενυδατωμένα μαλλιά.


Άρθρο της κ. Κικής Γούτα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή»
Μέλος του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών και Ερευνών
Καθηγήτρια Διαιτολογίας ΙΕΚ
Μελος της επιστημονικής ομαδας MediΔιατροφη

Οι πρώτες βόλτες στην θάλασσα και στις πισίνες έχουν ξεκινήσει . Ο ήλιος χαιδεύει με τις ζεστές του ακτίνες τα μαλλιά μας. Το θαλασσινό νερό και το νερό της πισίνας αγκαλιάζει τα κορμιά μας , προσφέροντας μας δροσερές στιγμές . Όμως υπάρχουν και επιπτώσεις. Το τέλος του καλοκαιριού βρίσκει τα μαλλιά θαμπά , ταλαιπωρημένα , αφυδατωμένα . Υπάρχει τρόπος να μας βρει το τέλος του καλοκαιριού με λαμπερά , ζωντανά ενυδατωμένα μαλλιά .

Γνωρίζοντας την τρίχα...
Η δομή της τρίχας εξαρτάται από την παραγωγή της κερατίνης μίας πρωτείνης που σε μεγάλο βαθμό αποτελείται από κυστίνη. Η κυστίνη είναι ένα αμινοξύ που κάνει την τρίχα εξαιρετικά ανθεκτική και ελαστική.

Βιταμίνες που ενισχύουν την ποιότητα της τρίχας .....
Βιταμίνη Α : είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη , βρίσκεται στο συκώτι , τα γαλακτοκομικά , στις σαρδέλες , στο σολομό , στον κρόκο του αυγού , σε ηπατέλαια . Τα καροτένια είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Α και βρίσκεται στα καρότα , τα βερίκοκα , την ντομάτα , τα σπανάκι , το πεπόνι , το ροδάκινο , όπως επίσης στα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν έντονο πράσινο ή πορτοκαλοκόκκινο χρώμα . ΠΡΟΣΟΧΗ ! Σημαντικές είναι οι απώλειες σε βιταμίνη Α κατά την αφυδάτωση των τροφίμων.

Βιταμίνη C : είναι υδατοδιαλυτή ,είναι αναγκαία για την σύνθεση του κολλαγόνου , είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό , αυξάνει το ποσοστό απορρόφησης του σιδήρου στο έντερο .Βρίσκεται στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά όπως πιπεριά , λάχανο , ντομάτα , κουνουπίδι , μαιντανός , εσπεριδοειδή , ακτινίδιο , φράουλα , ροδάκινο . Στα ζωικά τρόφιμα η περιεκτικότητα είναι μικρή και κατά την παστερίωση χάνεται ένα μέρος της . ΠΡΟΣΟΧΗ ! Η θερμική επεξεργασία και η οξείδωση καταστρέφουν την βιταμίνη C.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο: http://www.ladynews.gr/ln/viewarticle.asp?a=1309