Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011

Μαλλιά : Πώς τα επηρεάζει η διατροφή μας


Η τριχόπτωση δεν είναι μόνο ανδρική υπόθεση. Ένα ποσοστό περίπου 30% των γυναικών θα εμφανίσει κάποια στιγμή στη ζωής της αραίωση.

Οι κυριότερες αιτίες τριχόπτωσης για τη γυναίκα είναι διατροφικές και ορμονικές.

Στις διατροφικές συμπεριλαμβάνονται οι αλλεπάλληλες δίαιτες (μπορεί να προκαλέσουν έλλειψη θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος) και οτιδήποτε προκαλεί έλλειψη σιδήρου (λ.χ. πλήρης αποκλεισμός κόκκινου κρέατος από τη διατροφή, ινομυώματα), ενώ στις ορμονικές συμπεριλαμβάνεται η εμμηνόπαυση, οι παθήσεις του θυρεοειδούς, το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών.

Τροφές που χαρίζουν πλούσια κόμη
• Kρέας και θαλασσινά για πρωτεΐνη.

H ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (από κρέας ή ψάρι) έχει υψηλότερη βιολογική αξία, γεγονός που την καθιστά απαραίτητη για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα τριχόπτωσης.

• Φασόλια και λαχανικά για φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ συμβάλλει στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των τριχών. Tα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το μαρούλι, αποτελούν τις πιο πλούσιες πηγές φυλλικού οξέος, όπως επίσης και τα φασόλια (μαυρομάτικα ή όσπρια).

• Ξηροί καρποί και ελαιόλαδο για βιταμίνη E

H βιταμίνη E έχει χαρακτηριστεί και ως «η βιταμίνη της νεότητας», καθώς είναι γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση.

• Kίτρινες, κόκκινες πιπεριές και όλα τα εσπεριδοειδή για βιταμίνη C

H βιταμίνη C χρησιμεύει στην ομαλή σύνθεση του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης δηλαδή, που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα.

• Γαλακτοκομικά προϊόντα για βιταμίνη A

H βιταμίνη A είναι πολύ σημαντική για το φυσιολογικό κύκλο ζωής των κυττάρων του τριχωτού της κεφαλής. Kύρια λειτουργία της, είναι η διατήρηση της υγείας του επιθηλίου, της βάσης δηλαδή της τρίχας. H βιταμίνη A περιέχεται σε τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το συκώτι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί), τα αυγά και το βούτυρο.

Πηγή: http://www.i-live.gr/th-mallia-diatrofh/